Wejście na rynek Millenialsów oraz chęć budowania dobrej atmosfery w środowisku pracy jest dziś jednym z głównych wyzwań branży HR. Młodzi pracownicy odwracają dotychczasową hierarchię wartości – oczekują angażujących zadań, możliwości rozwoju i ciekawych benefitów. Przede wszystkim stawiają jednak na równowagę – czas po pracy jest nich szczególnie ważny.

Z najnowszych badań wynika, że prawie połowa ekspertów HR uważa, że nawet 50 proc. rotacji pracowników wynika z braku motywacji i zaangażowania. Co zatem mogą zaoferować firmy, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów podczas rekrutacji i zaangażować ich?

1. Internista to standard, pora na dentystę i dietetyka!

Troska o zdrowie i aktywność fizyczną przeszła sporą ewolucję, stając się dla pracodawców jednym z najważniejszych motywacyjnych trendów. Popularne karty sportowe i pakiety medyczne to dziś standard. Najnowszy raport Sedlak& Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2016 roku” wskazuje, że ponad połowa (50,2 proc.) badanych wskazała rozszerzony pakiet opieki medycznej, jako najważniejszy dla nich benefit pozapłacowy. Pracodawcy idą dziś o wiele dalej. Wprowadzają programy profilaktyki zdrowotnej i pomagają rzucać palenie.

[-DOKUMENT_HTML-]

Największym zainteresowaniem wśród pracowników cieszy się dofinansowanie do stomatologa – pozytywnie ocenia je aż 96% pracowników. Niewiele mniej, bo 94% badanych za najbardziej wartościowe uważa dofinansowanie okularów. Trzecim najpopularniejszym benefitem są owoce – docenia je 90% pracowników.

2. Ruch to zdrowie i zaangażowanie

Niektórzy pracodawcy oferują różnorodne formy siedzenia przy biurkach (np.: piłki fitness), czy zachęcają do jazdy rowerami do pracy.

– Aktywnie wspieramy zdrowy styl życia. Dlatego raz w tygodniu pojawia się w naszym biurze trenerka personalna, która prowadzi krótkie, 15-minutowe treningi. Może w nich uczestniczyć każdy chętny – mówi Marek Mikucki, kierownik działu personalnego Grupy GPEC. – Nieodłącznym elementem promocji zdrowego stylu życia jest również zdrowe żywienie, do którego przykładamy w Grupie GPEC dużo uwagi. Co tydzień do naszego biura dostarczane są świeże owoce, a w bufecie dostępne są zdrowe i zbilansowane posiłki oraz świeże owoce, warzywa i soki. Te ostatnie dofinansowujemy dla naszych pracowników – dodaje.

Grupa GPEC zainstalowała wiaty rowerowe, aby zachęcić pracowników do dojazdów do pracy rowerem. Przejechane kilometry nagradzane są punktami, które można wymieniać na nagrody. – Gdańsk jako rowerowa stolica Polski posiada już 118 km dróg rowerowych. Mamy doskonałe warunki do rowerowej jazdy. Dlatego mocno promujemy ją w firmie – dodaje Marek Mikucki.

3. Milenialsi wchodzą w grę

Grywalizacja zrobiła w ostatnim czasie zawrotną karierę. Nieprzypadkowo – to wyjątkowo angażujące narzędzie, które pozwala skutecznie motywować zespół w atmosferze zaba Jak zaangażować tych, którzy wszystko juz widzieli, czyli najnowsze trendy w rozwoju Managerów  wy. Szczególnie doceniane jest przez Millenialsów, dla których szybkie i widoczne efekty są warunkiem satysfakcji z pracy.

Zadania dla pracowników mogą być powiązane zarówno z codzienną pracą, jak i rozwojem osobistym, czy hobby. Wykonane zadania pozwalają gromadzić punkty i wymieniać je na nagrody. Zadania mogą być stricte biznesowe: udział w projekcie biznesowym, czy bycie trenerem wewnętrznym. Różnorodne zadania to także różnorodne nagrody: samochód służbowy na weekend, bony na masaż, czy rodzinne bilety na atrakcje, np. zwiedzanie stadionu sportowego.

4. Pracownicy nie chcą dać się wyprowadzić z równowagi

Coraz więcej branż dotyka wypalenie zawodowe, dlatego pracodawcy ze wszelkich sił starają się zapobiegać temu zjawisku. Elastyczny czas pracy, czy dodatkowe dni urlopu mają pomóc pracownikom w osiągnięciu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Elastyczny czas pracy stał się już trzecim najbardziej pożądanym przez polskich pracowników benefitem – w badaniu Sedlak&Sedlak wskazał na niego co piąty badany (21,9 proc.).

Chcesz wiedzieć więcej o budowaniu zaangażowania tych, którzy widzieli już wszystko? Zapraszamy na największą bezpłatną konferencję HR - HR Tech Summit 2017 r. - już 27 kwietnia!

Źródło: Grupa GPEC