W biznesie opartym w dużym stopniu na spotkaniach ilość czasu bezproduktywnego byłaby znacznie większa. Blisko połowa respondentów (47%) podkreśla też, że ilość zaproszeń na spotkania w ostatnim roku podwoiła się. Zakładając, że spotkanie trwa około 50 minut respondenci podkreślają, że zaledwie połowę czasu spędzają produktywnie. Pozostały czas to tylko powtarzanie tematów i dyskusje z których w praktyce nic nie wynika.

Chcesz wiedzieć więcej o zarządzanie efektywnościa i rozwojem pracowników oraz nowoczesnych technologiach wspierających talenty? Zapraszamy na największą bezpłatną konferencję HR - HR TECH Summit 2017 r. już 27 kwietnia!

W badaniu zrealizowanym przez Perivan Technology pytano także o powody bezproduktywnych spotkań: ponad połowa ankietowanych wymieniła braki w dokumentach i złe przygotowanie do spotkania, a jedna trzecia błędne decyzje, które trzeba naprawiać zamiast kreować nowe idee. Cary Cooper, doświadczony profesor psychologii biznesu z Uniwersytetu w Manchesterze podkreśla,że winę za taki stan ponoszą sami managerowie, którzy nie umieją prowadzić spotkań, pomimo wielu szkoleń w tej materii. "Prowadzący nie mają planu spotkania, pozwalają dyskusji utknąć na dygresjach, nie potrafią opanować uczestników i trzymać spotkania w ryzach, co więcej bardzo często zdarza się to senior managerom, którzy nie otrzymują następnie feedbacku ze swojego postępowania i sytuacja się utrwala" - stwierdza Cooper.

Źródło: HR Magazine