Celem HRM Institute, organizatora Employer Branding Excellence Awards, jest poszukiwanie najlepszych praktyk z zakresu employer brandingu w Polsce. Jednym z działań promujących pozytywne przykłady są przyznawane dla firm nagrody podczas konferencji Employer Branding Management Summit. Działania budujące pozytywny wizerunek pracodawcy oceniane są w czterech kategoriach: strategia employer branding, kampania internetowa, kampania rekrutacyjna off-line oraz wewnętrzna kampania wizerunkowa. W tegorocznej, trzeciej edycji konkursu, jury złożone z polskich oraz międzynarodowych ekspertów z zakresu employer brandingu przyznało tytuł Doskonałej Kampanii Off-line dla UBS Kraków za działania pod hasłem: "Mówiąc językiem kandydata".

Kampania rekrutacyjna off-line to często pierwsza możliwość kontaktu pracodawcy z potencjalnymi kandydatami. Jej celem jest wywołanie pozytywnego wrażenia na odbiory oraz zainteresowania ofertą firmy, skutkującego chęcią podjęcia współpracy. Dobrze przygotowana kampania off-line w spójny sposób przekazuje najważniejsze dla kandydata informacje związane z pracodawcą.

Przygotowaliśmy kampanię "Mówiąc językiem kandydata" w odpowiedzi na konkretne wyzwania rekrutacyjne przełomu 2013 i 2014 roku. Wśród nich znalazły się: konieczność znalezienia osób z doświadczeniem HR posługujących się językami obcymi,  pracowników IT, stażystów do działów analitycznych oraz doświadczonych specjalistów w dziedzinie finansów – mówi Anna Molenda, Employer Branding Expert, UBS Kraków. 

Wiodącym założeniem kampanii "Mówiąc językiem kandydata" była komunikacja dopasowana do konkretnej grupy docelowej, zgodna z jej przyzwyczajeniami oraz nawykami. Specjaliści obcojęzyczni, widząc ogłoszenia po niemiecku, francusku lub włosku, byli jednocześnie zachęcani do przełożenia swoich umiejętności na benefity pracy w UBS. Kandydaci IT mieli okazję zobaczyć kreacje nawiązujące do schematu serwerów (rekrutacje do działu IT Infrastructure) albo pisane językiem programowania (dział IT Development). Kampania skierowana do przyszłych analityków wykorzystywała formuły zaczerpnięte z MS Excel, natomiast informacje kierowane do doświadczonych analityków wykorzystywały typowe pytania consultingowe. Specyficzna konstrukcja komunikatu sprawiła, że był on zrozumiały tylko dla pożądanej grupy docelowej. W naturalny sposób dokonała się zatem pierwsza selekcja zgłoszeń – aplikacje wysyłali tylko i kandydaci posiadający wymagane umiejętności.

Celem firmy była promocja w miejscach innych niż do tej pory, wyróżniająca UBS jako pracodawcę. Materiały rekrutacyjne pojawiały się w outdoorze (billboardy, citylighty, reklama w tramwajach), w mediach drukowanych oraz na uczelniach podczas wydarzeń takich jak targi pracy. Założenia kampanii zostały zrealizowane, a jej efektami było zwiększenie jakości spływających zgłoszeń, zbudowanie bazy kandydatów na przyszłość oraz zaangażowanie osób już zatrudnionych w działania employer brandingowe. Warto dodać również, że tytuł Employer Branding Excellence Awards to kolejny, trzeci z rzędu sukces firmy UBS w kategorii kampania off-line. 

ont-size:10.0pt;ont-family:"Times New Roman";mso-ansi-language:#0400;mso-fareast-language:#0400;mso-bidi-language:#0400;}Więcej informacji na temat UBS Kraków Sp. z o.o. na www.ubs.com/polandcareers