Storytelling to sztuka opowiadania historii, które mogą inspirować do rozwoju. Osobowo. Zamiast bezosobowych projektów szkoleniowych zaproś do działań BOHATERA i KONFLIKT / WYZWANIE. Bo to najlepsza definicja każdej historii.

Jak znaleźć i opisać bohatera, który pomoże w komunikacji projektu?

Najważniejszym krokiem od bezosobowej formy do osobowej komunikacji jest stworzenie bohatera.

Oto pięć sposobów, by dodać życia bezdusznym projektom rozwojowym:

1) Wybierz bohatera ze świata realnego (konkretnego adresata szkolenia) lub wymyśl kogoś podobnego do „typowego przedstawiciela grupy docelowej”.

Opisz pełnokrwistą postać, która ma imię i znajduje się w konkretnym miejscu. Jeśli masz taką możliwość, przedstaw ją w formie filmu lub infografiki. Pokaż, jakie ma wyzwania, z czym się zmaga, czego potrzebuje.

2) Komunikuj projekt z perspektywy konkretnego użytkownika.

Jeśli Katarzyna zostanie zaproszona do programu rozwoju talentów, to jak zmieni się jej życie? Jak będzie wyglądać jej dzień PO projekcie, a jak wygląda TERAZ? Jak będzie wyglądać projekt, jeśli weźmie w nim udział? Jak (w domyśle źle) będzie wyglądać, jeśli go OMINIE?

3) Postaw bohatera w konflikcie z wadą / złym nawykiem. 

Zamiast zaproszenia na szkolenie z zarządzania czasem przedstaw Katarzynę, którą atakuje bezwzględna PROKASTYNACJA. Jest bezradna, gdyż brakuje jej supermocy – narzędzi do zarządzania czasem. Zbyt szalone jak na Twoją korporację?

4) Świat się zmienia, więc będzie PRZYGODA!

Jeśli do tej pory komunikacja dotycząca projektów rozwojowych ograniczała się do organizacji czasu i miejsca (odbędzie się… w dniu… adres hotelu to…), dodaj choćby niewielki element ekscytacji! Bo przecież rozwój to przygoda! Niech choćby trener lub sponsor projektu osobowo napisze coś od siebie. Cieszę się, że te dwa dni będziemy mieć czas tylko dla siebie! Odliczam dni do spotkania z Wami! Przyjedź na czas – przekroczysz nie jedną granicę (strefy swojego komfortu)!

5) Bohater – przewodnik

Jeśli nie zdecydujesz się na bohatera z grupy, DO której kierujesz komunikację, wymyśl przewodnika! W projektach, które grywalizujemy (czyli mają platformę edukacyjną opartą o fabułę i zawierającą elementy ze świata gier) tym osobowym przewodnikiem jest narrtator. Albo piękna narratorka, jeśli grupa docelowa to mężczyźni. To ona stawia wyzwania, wprowadza do projektu, jest obecna w każdym mailu czy sms komunikacyjnym.

Zostań bohaterem we własnym projekcie! Będzie się o nim mówić, to pewne.

Dowiedz się więcej o storytellingu w trakcie wystąpienia Krzysztofa Filarskiego - członka zarządu Westhill Consulting podczas dwóch konferencji organizowanych przez Wolters Kluwer:

Rozwiązania HR: 4 października 2016 r., Warszawa>>>

Perspektywy HR: 6 grudnia 2016 r., Warszawa>>>

Udział w konferencjach jest bezpłatny dla przedstawicieli działów HR!