Największą międzynarodową oraz najpopularniejszą w Polsce (już ponad 20 tys. absolwentów) symulacją biznesową jest Global Management Challenge, która jest organizowana w formie ogólnokrajowych konkursów on-line. 

W ramach rozgrywek GMC prowadzonych on-line zespoły (3-5 osób) zarządzają wirtualnymi spółkami, rywalizując ze sobą na symulowanym komputerowo rynku. Uczestnicy podejmują ponad 70 decyzji dotyczących m.in. finansów, sprzedaży, produkcji, marketingu. Polskie edycje konkursu od 16 lat z powodzeniem organizuje BIGRAM. W krajowe rozgrywki zaangażowało się już ponad 327 pracodawców oraz 83 uczelnie wyższe. W ubiegłorocznej edycji startowało ponad 330 zespołów.

Pracodawcy chętnie wybierają GMC Poland do szkolenia i integrowania pracowników, ponieważ formuła grywalizacji jest bardzo angażująca i efektywna. GMC pozwala więc zdobyć wiedzę z zakresu planowania strategicznego oraz efektywnej działalności operacyjnej w zmiennym otoczeniu biznesowym. Rozbudowany arkusz decyzyjny stymuluje zespoły do kompleksowego spojrzenia na wszelkie obszary działalności, dzięki czemu uczestnicy budują świadomość biznesową (z pozycji zarządu). Po każdym cyklu decyzyjnym gracze otrzymują raporty zwrotne przedstawiające konsekwencje podjętych decyzji.

Czytaj: Wyzwaniem dla firm są wysokie oczekiwania i sprecyzowane potrzeby młodych talentów

Kompleksowy zestaw kompetencji biznesowych, w szczególności zrozumienie wyników finansowych, warto posiadać niezależnie od specjalizacji czy stopnia doświadczenia menedżerskiego. Dlatego GMC cieszy się powodzeniem i wśród przyszłych, jak i obecnych, menedżerów, specjalistów, a nawet dyrektorów. W nadchodzącej 17. edycji konkursu GMC Poland 2016 udział potwierdzili już reprezentanci m.in.: BDO Polska, Credit Agricole Bank Polska, eService, Grupa Saint-Gobain, Grupa Żywiec, PKN ORLEN, Pratt & Whitney Kalisz, Sealed Air, Top Farms, VFS Usługi Finansowe Polska, Volkswagen Bank Polska.

W konkursie biorą również udział zespoły studenckie, których udział sponsorowany jest przez firmy. Na wsparcie studentów w rozwoju umiejętności zdecydowali się w tym roku Amazon, AVON oraz Visa, które będą patronować wybranym drużynom akademickim.  

Konkurs GMC Poland 2016 będzie się składać z dwóch etapów on-line oraz finału krajowego w Warszawie. Najlepszy zespół będzie reprezentował Polskę na finałach światowych w Katarze oraz otrzyma studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego. 

Rejestracja zespołów jest możliwa na www.gmcpoland.pl. Trwa do 20 października dla aplikujących studentów (do bezpłatnej puli sponsorskiej), do 25 października dla zespołów firmowych (udział jest płatny i wynosi 6 600 zł za zespół). Każdy zespół może składać się z od 3 do 5 osób. Pracodawcy sami decydują o tym, kto będzie ich reprezentował w rywalizacji. W komunikacji wewnętrznej warto skorzystać z dostarczonych przez organizatora materiałów.

Źródło: BIGRAM