Ankieta Care.com pozwala na dogłębne spojrzenie na  preferencje pracowników w obszarze świadczeń pracowniczych. Okazuje się, że 90% ankietowanych zrezygnowałoby z pracy, a 30% zmniejszyło czas pracy o 6 lub więcej godzin w tygodniu ze względu na nieplanowane obowiązki rodzinne. 41% pracujących rodziców twierdzi, że brak dodatkowych świadczeń rodzinnych w pewnym stopniu wpłynął na wydajność pracy i wizerunek pracodawcy. 62% pracowników zmieniłoby pracę, gdyby w nowej firmie zaoferowano im analogiczne stanowisko z lepszym niż w obecnej organizacji pakietem benefitów. Najczęściej wymienianymi benefitami, które skłoniłyby do zmiany pracodawcy był elastyczny czas pracy i pomoc w organizacji opieki nad dzieckiem (w tym przedszkola firmowe).

Rodzice potrzebują benefitów

Jak ujawnia badanie „Cost and Care”, 70% pracujących rodziców twierdzi, że koszty opieki nad dzieckiem mają znaczący wpływ na ich decyzje zawodowe. 89% rodziców chciałoby, aby w firmie oferowano świadczenia rodzinne, niestety 81% firm ankietowanych rodziców nie oferuje żadnych benefitów wspierających funkcjonowanie rodziny. 60% rodziców mówi, że ich organizacjom jedynie wydaje się, że dba o ich potrzeby.

Zobacz: Benefity po grecku, czyli koniec El Dorado

Co więcej, najnowsze wyniki badań Pew Research i badanie absolwentów Harvardu wskazują, że młode, aktywne zawodowo kobiety z pokolenia Y mają dużo większe problemy z równowagą między pracą a życie prywatnym niż starsze pokolenia kobiet.

Połowa pracowników nie wie, co oferuje im firma

Jedynie jedna trzecia ankietowanych jest bardzo zadowolona ze świadczeń oferowanych przez pracodawcę. Jedna na dziesięć osób twierdzi, że nie są w ogóle zadowoleni z obecnych pakietów benefitów. Najczęściej niezadowolone ze świadczeń pracowniczych są kobiety i rodzice. Wygląda na to, że pracujące kobiety i rodzice są dwukrotnie częściej rozczarowani oferowanymi benefitami niż mężczyźni i pracownicy bezdzietni.

Niemal połowa pracowników twierdzi, że ich firma niedostatecznie informuje o dostępnych pakietach świadczeń pracowniczych. Poprawa komunikacji wewnętrznej na temat oferowanych benefitów powinna być jednym z priorytetów działów HR. Według badania firmy MetLife pracownicy, którzy są usatysfakcjonowani oferowanymi świadczeniami, są najczęściej najlepszymi ambasadorami firmy, korzystnie kształtują wizerunek firmy i chętnie polecają firmę jako idealne miejsce pracy, a jednocześnie są zaangażowani i lojalni. 

Źródło: http://workplace.care.com/betterbenefits