Pracodawcy w Polsce mają świadomość, że rekrutacja przekłada się na prowadzony przez nich biznes. Z trzeciej edycji badania „Candidate Experience” zrealizowanego z inicjatywy eRecruiter i Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że aż 75% pracodawców uważa, że wrażenia kandydatów z procesu rekrutacji mają wpływ na postrzeganie przez nich produktów i usług firmy, która taką rekrutację prowadziła. Jednak firmy wciąż ignorują wagę sporządzania strategii dbania o kandydata. Oficjalne wytyczne dotyczące candidate experience posiada zaledwie co czwarta firma.

Opracowanie strategii candidate experience jest domeną działów HR – specjaliści do spraw rekrutacji odpowiadają za jej stworzenie w 81% firm. Warto jednak pamiętać, że aby takie wytyczne były praktyczne i odpowiadały na zapotrzebowanie biznesu, w jego tworzenie powinny być zaangażowane również inne działy firmy. Jednak z badania wynika, że tylko 1/3 firm angażuje biznes w tworzenie strategii dbania o kandydata, co dziesiąta dział PR, a co szósta swoich pracowników.

Więcej: erecruiter.pl/centrum-prasowe/oficjalna-strategia-candidate-experience-na-wage-zlota

Źródło: erecruiter.pl, stan z dnia 3 marca 2016 r.