Spadek zaangażowania w pracę dobrze obrazuje najnowszy raport firmy doradczej Aon Hewitt. Aż 52 proc. polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w wykonywaną pracę. Tymczasem według Aon Hewitt poprawa poziomu zaangażowania wśród pracowników to konkretna korzyść dla firmy: badania pokazują, że 5 proc. wzrost zaangażowania wiąże się z 3-procentowym zwiększeniem przychodu w organizacji w kolejnym roku. Z kolei wraz ze spadkiem zaangażowania, firmy mogą spodziewać się większej rotacji pracowników, częstszych absencji i niższego poziomu zadowolenia klientów, a wszystkie te czynniki przekładają się w widoczny sposób na gorsze wyniki finansowe.

Co zrobić, gdy zarząd domaga się działań zwiększających zaangażowanie pracowników?

Ciekawym pomysłem są akcje charytatywne. – Same akcje charytatywne, jako akcje, są nudne, bo obecnie wszystkie firmy pomagają i się tym chwalą. Takie działania są jednak świetną okazją do zwiększania zaangażowania pracowników i mogą być jednocześnie projektami szkoleniowymi – mówi Edyta Paul. Trzeba tylko wiedzieć, jak je przygotować i jakich błędów unikać.

W REHAU Polska od wielu lat akcje charytatywne są traktowane projektowo. Zawsze wyznaczany jest cel dodatkowy, każdego roku inny, np. szkolenie, rozwiązanie jakiegoś problemu albo zmotywowanie do czegoś. Edyta Paul podaje konkretne przykłady działań, które dzięki nim zrealizowano: rozwiązanie konfliktu międzydziałowego, poprawa współpracy międzypokoleniowej czy ćwiczenie z zarządzania projektami prowadzone jako przygotowanie wystąpienia do akcji.

Takie akcje trzeba wykorzystywać wielotorowo, z korzyścią zarówno dla pracowników, dla celu akcji, ale też dla firmy. Można je z powodzeniem zastosować przy budowaniu zaangażowania. Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań.

Edyta Paul podaje przykład własnej firmy: w REHAU Polska ludzie pracują bardzo długo, rotacja praktycznie nie ma miejsca, ci, którzy przychodzą, zostają. – Mamy bardzo wielopokoleniową firmę - zarówno osoby w wieku przedemerytalnym, jak i millenialsów tuż po studiach. Współpraca między nimi na początku nie zawsze dobrze się układa i te akcje bardzo nam pomagają w nauczeniu ich współpracy i wzajemnego czerpania od siebie – zapewnia Edyta Paul.

Aby dobrze wykorzystać takie akcje, trzeba wiedzieć, gdzie czyhają zagrożenia i jakich błędów unikać.

Edyta Paul z REHAU Polska ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu takich działań. W trakcie IX edycji HR Directors Summit omówi konkretne przykłady akcji, korzyści, jakie ze sobą niosą, zarówno dla pracowników, jak i firmy. Ostrzeże też przed błędami, które można popełnić przy ich planowaniu.

Mistrzostwo, autonomia, cel - chcesz wiedzieć, co oznaczają te słowa–klucze? Weź udział w IX edycji HR Directors Summit. Tu Edyta Paul zdradzi odpowiedź. Zapowiada, że będzie ciekawie i inspirująco >>