Nowe technologie coraz śmielej wkraczają w codzienność firm, w tym także pracowników HR. Jedne ułatwiają rekrutację, umożliwiając np. wdrażanie w firmach programów poleceń i wiadomości wideo, inne automatyzują onboarding, a kolejne wspierają proces szkolenia pracowników i ułatwiają im zdobywanie wiedzy. Firma, która korzysta z technologii jest lepiej postrzegana przez kandydatów, klientów i kontrahentów.

- Cyfryzacja to nie tylko moda, to już konieczność - mówi Piotr Świętochowski, HCM Senior Sales Manager z Oracle i dodaje, że za kilka lat nie będzie już pytania o cyfryzację i internet, a technologia będzie częścią nas samych. Firmy, które chcą być atrakcyjne, muszą dopasować się do tego trendu i oferować w swoich strukturach narzędzia i procesy, do których pracownicy są przyzwyczajeni w prywatnej sferze.

\\\

Joanna Rossa, Dyrektor Rynku Produktów HR w Wolters Kluwer Polska:
\Nowe technologie, zmiany demograficzne, zastępowalność zawodów - oto przyszłość, wobec której już teraz stoją polskie przedsiębiorstwa. Działy HR, jako silnie zaangażowane w realizację założeń biznesowych swoich firm, bez dalszego już namysłu powinny zaakceptować konieczność wpisania się w zmiany. Im lepiej wyedukowani i przygotowani będziemy do Future of Work, tym łatwiej zabezpieczymy interesy biznesowe swoich organizacji i zespołów.

Cyfryzacja może być ważnym elementem budowania employer brandingu - ta świadomość jest coraz powszechniejsza. Karol Traczykowski, prezes zarządu Goldenline podkreśla, że to nie mogą być pojedyncze działania, ale potrzebna jest długofalowa, kompleksowa strategia. 40 proc. badanych przez Goldenline deklaruje, że taką strategię już ma. Jednym z jej elementów może być transparentna rekrutacja. Prezes Goldenline przekonuje, że pozwala to znacznie przyspieszyć procesy i skraca dystans pomiędzy kandydatem a pracodawcą. Okazuje się bowiem, że 59 proc. kandydatów odrzuciło przynajmniej raz ofertę, ponieważ nie znalazło wystarczającej informacji o pracodawcy. Rynek pracownika sprawia, że pracodawcy muszą publikować te informacje, których oczekują pracownicy, a brak danych o widełkach wynagrodzeń na początku rekrutacji sprawia, że w procesie biorą często udział osoby, które i tak nie przyjmą finalnej oferty. Takiej sytuacji można uniknąć, już na wstępie podając kluczowe dla kandydatów informacje, takie jak wysokość wynagrodzenia czy forma umowy. To zdecydowanie oszczędza czas i środki - przekonuje Karol Traczykowski.

\\\

Maja Gojtowska, dyrektor programowy HR Tech Summit:
\Rewolucja cyfrowa puka do drzwi polskich przedsiębiorstw i zwyczajnie nie możemy jej do naszych organizacji nie wpuścić.

Na oszczędność czasu dzięki wykorzystaniu technologii w codziennej pracy zwracali uwagę wszyscy prelegenci HR Tech. Proces, który jest zdigitalizowany, jest zdecydowanie prostszy w dalszym przetwarzaniu, analizie czy udostępnianiu - przekonują Agnieszka Czarnecka i Tomasz Szreder z HAYS. Marcin Dudek, prezez zarządu Documento podkreśla też, że wykorzystanie systemów, które przenoszą raz wpisane dane do wielu dokumentów, zapewniają ich walidację czy autouzupełniane na podstawie danych urzedowych, pozwala nie tylko oszczędzić czas, ale też chroni przed popełnianiem błędów.

Fot. Andrzej Stawiński
Fot. Andrzej Stawiński


Fot. Andrzej Stawiński