Serwisy Wolters Kluwer SA
Nasze strony:
Zobacz film promocyjny

Nasze serwisy

Pokaż

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych to nowoczesny program, w którym znajdziesz wszystkie treści i dokumenty niezbędne w codziennej pracy. Nie musisz już poszukiwać potrzebnych informacji w różnych miejscach – program zawiera nie tylko akty, orzeczenia i komentarze ale również edytowalne wzory dokumentów.

Pomożemy Ci rozwiązać wszystkie zadania wynikające z Twoich obowiązków kadrowo-płacowych!

Więcej informacji
Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Kompendium zawsze aktualnej wiedzy

Kadry

Zgubione świadectwo pracy - co robić?

Świadectwo pracy to dokument, który potwierdza staż pracy pracownika oraz jego uprawnienia. Co powinien zrobić pracodawca w sytuacji, gdy pracownik je zgubi? Na pytanie odpowiada Joanna Lesińska, ekspertka Serwisu Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
W ramach topiku:
Dokumentacja Obowiązki pracodawcy i pracownika
Warto wiedzieć: Kopię świadectwa pracy przechowuje się w aktach osobowych pracownika.
Kadry

Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych

Jak należy postępować w sytuacji, gdy pracownik zagubił świadectwo pracy? Czy należy mu wystawić odpis czy duplikat i kto go podpisuje, jeżeli dyrektor, który podpisywał oryginał już nie pracuje w placówce?

Pracownikowi należy wydać odpis świadectwa pracy z informacją, kto go sporządził oraz z podaniem stanowiska, imienia i nazwiska osoby, która podpisała pierwotne świadectwo pracy.

Metamorfoza świadectwa pracy od 1 czerwca 2017 r. - 3 istotne zmiany! Metamorfoza świadectwa pracy od 1 czerwca 2017 r. - 3 istotne zmiany! 21-04-2017 Szkolenie

Na podstawie § 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 30.12.2016 r. w sprawie świadectwa pracy kopię świadectwa pracy przechowuje się w aktach osobowych pracownika; w uzasadnionych przypadkach pracodawca wydaje odpis tego świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego umocowanej. Przepisy wykonawcze nie regulują natomiast technicznych zasad sporządzania takiego odpisu. W związku z tym w pierwszej kolejności należy sprawdzić, jakie zasady wydawania odpisów dokumentów obowiązują u danego pracodawcy, zwłaszcza jeśli wprowadził instrukcję kancelaryjną. Odpis powinien wiernie odzwierciedlać treść kopii świadectwa pracy znajdującej się w aktach osobowych, w tym powinien wymieniać jego pierwotną datę, a także imię, nazwisko i stanowisko służbowe osoby, która je podpisała. Dodatkowo na dokumencie należy zaznaczyć, że dokument stanowi odpis, podać imię, nazwisko i stanowisko służbowe oraz podpis osoby, która sporządza odpis oraz datę jego sporządzenia.

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów Sprawdź 

Lesińska Joanna
lista dokumentów

Produkty polecane

Świadectwo pracy na nowych zasadach oraz inne zmiany w prawie pracy w 2017 r.

Od 1.01.2017 r. w sposób istotny zmieniły się zasady wydawania i wypełniania świadectwa pracy....
Cena: 79.00

Akty wykonawcze prawa pracy. Komentarz [EBOOK ePub]

Akty wykonawcze prawa pracy to unikatowy zbiór komentarzy do kilkudziesięciu rozporządzeń...
Cena: 199.00
Promocja: 179.10 zł

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych - program dla nowych Klientów (licencja...

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych to nowoczesna publikacja na którą składa się szereg...
Cena: 2405.88
Promocja: 0.00 zł

Więcej na temat

Wydawanie świadectwa pracy - nowe zasady od 1 stycznia 2017 r.

03-01-2017
1 stycznia 2017 r. zmieniły się zasady wydawania świadectw pracy oraz zaczęło obowiązywać nowe rozporządzenie ws. świadectw pracy.

 

Czytaj kolejny
artykuł

Dokumenty, które potwierdzą staż pracy do urlopu wypoczynkowego